„Găinile noastre produc circa 63 de milioane de ouă pe an, ouă ce sunt apoi comercializate în diverse formate, res­pectiv la vrac sau în caserole şi cofraje câte 6, 10, 20 sau 30 de ouă. De asemenea, producem şi vindem anual 4.500 litri de pro­duse din ouă lichide, sub formă de albuş, gălbenuş sau a­mes­tec, şi circa 750.000 kg de produse din ouă praf”, a decla­rat pentru ZF Siro Lionello, preşedintele grupului Eurovo, din care face parte şi compania Super Eggs România.

În 2015 businessul italienilor atingea aproape 10 mil. euro, o cifră de afaceri de mai bine de trei ori mai mare faţă de anul precedent, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor.

„Anul 2015 a fost un an foarte productiv pentru noi, cu o creştere a vânzărilor substanţială, mai ales faţă de 2014, anul de început al activităţii Super Eggs. Aceeaşi tendinţă s-a confirmat şi în 2016”. Majoritatea ouălor produse de compania Super Eggs România sunt comercializate în supermarketuri sau distribuite pe plan naţional comercianţilor din comerţul tradiţional sub brandul Le Naturelle, în timp ce produsele din ouă, respectiv ouăle lichide şi ouăle praf, sunt destinate
industriei alimentare româneşti şi exportului, potrivit reprezentantului companiei. „Exportăm cu precădere produse din ouă lichide, circa 40% din întreaga producţie şi circa 65% din producţia de produse din ouă praf”, a spus Siro Lionello.

Compania are 50 de hale destinate creşterii găinilor cu o capacitate de 820.000 capete. “Gestionăm şase puncte de lucru în judeţul Brăila, avem atât un centru de ambalare, cât şi instalaţii de decojire şi pasteurizare. Controlăm în totalitate filiera de producţie”.

Toate investiţiile italienilor realizate până acum pe plan local au fost făcute din capital propriu, însă reprezentanţii companiei nu exclud varianta ca pe viitor să atragă şi să utilizeze fonduri europene pentru dezvoltarea companiei. „Ne orientăm spre tipul de hale cu sisteme de creştere alternativă mai ales investind în structuri (hale – n.red.) noi la sol şi free range (creşterea păsărilor în aer liber – n.red.), după cererea pieţei, care a devenit din ce în ce mai atentă la bunăstarea animalelor şi la dinamica de mediu”.

Cea mai mare provocare o reprezintă concurenţa importurilor din Polonia, o ţară care reuşeşte să producă ouă la preţuri competitive, potrivit reprezentanţilor companiei.  Problema principală întâlnită a fost aceea a concurenţei ouălelor importate. Polonia a aplicat în România cotaţii sub cel mai scăzut cost de producţie. Repercusiunea este evidentă, căderea pieţei prin devalorizarea preţului”.

Compania Super Eggs România a început să producă ouă la Brăila din anul 2014, atrasă fiind de potenţialul pieţei, românii consumând în jur de 250 de ouă pe an, pe cap de locuitor,  faţă de 230 de ouă cât este media europeană, potrivit reprezentanţilor companiei.

*Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 26.01.2017* si pe zfcorporate.ro .

Array